تحولات لبنان و فلسطین

آمارها حاکی از این است که آمار تلفات و تصادفات عابران پیاده در مشهدمقدس کاهش محسوسی داشته است.

چرا آمار تلفات و تصادفات عابران پیاده در مشهد کاهش داشته است؟

به گزارش قدس آنلاین، رمضانعلی فیضی درباره اجرای طرح «حق تقدم با عابر پیاده» اظهار داشت: در این طرح به تقاطع‌ها و رعایت موازین راهنمایی و رانندگی و احترام به مسیرعابر پیاده  توجه  بیشتری می‌شود و از طرفی تقویت تابلوها و خط کشی‌ها در این طرح مدنظر قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح آموزش‌های لازم از سوی سازمان فرهنگی شهرداری با ارائه بروشور در محل تقاطع‌ها به عابران پیاده و رانندگان داده می‌شود و همچنین از ظرفیت نیروهای نوجوان بر سر تقاطع‌ها جهت تذکر به رانندگان و عابرین استفاده می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد بیان داشت: با اجرایی شدن طرح «حق تقدم با عابر پیاده» شاهد امنیت عابرین پیاده، رانندگی ایمن تر و کم شتاب تر همراه با رعایت ضوابط و قوانین  راهنمایی و رانندگی و توجه بیشتر به علایم و در نهایت حاکم شدن آرامش در سطح شهر هستیم.

وی این طرح را از جمله طرح‌های ابتکاری شهرداری مشهد عنوان کرد و افزود: ما در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد معتقدیم باید جهت تغییر رفتار شهروندان و نهادینه کردن رفتارهای ضابطه‌مند در جامعه یکسری طرح‌هایی اجرایی شود.

فیضی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در یک برهه از زمان ضریب استفاده از کمربند ایمنی توسط رانندگان و سرنشینان بسیار کم بود اما با انجام کارهای محتوایی و تبلیغات گسترده توسط رسانه‌ها و دستگاه‌های ذیربط و همچنین اعمال قانون درصد بسیاری از شهروندان از کمربند ایمنی استفاده کردند و این تبدیل به یک فرهنگ در جامعه شد.

فیضی ادامه داد: اگر بنا باشد برنامه‌ای را هدفگذاری کنیم باید با همین سبک پیش رویم؛ بنابراین مقدمات و تمهیدات لازم برای اجرایی شدن طرح ترافیکی مدنظر در دو سال پیش انجام شد و هم اکنون این طرح در حال اجرایی شدن است.

 وی اشاره داشت: این طرحی است که سازمان ترافیک برای ساماندهی و تجهیز بیشتر تقاطع‌ها و سازمان فرهنگی شهرداری در راستای آموزش و تولید محتوا همکاری دارند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه به طرح ابتکاری «تفکیک زباله خشک از مبدا» از طریق تهیه نرم افزارهای مورد نیاز اشاره کرد و افزود: این طرح را بصورت پایلوت در منطقه ۹ و منطقه ۱۱ اجرا کردیم و سپس در کل مناطق شهر توسعه پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: طرح «حق تقدم با عابر پیاده» در همه نقاط شهری چه مناطق بالای شهر چه مرکز و چه پایین شهر بطور یکسان قابل اجرا است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.